Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016

Δωρεάν διαφήμιση σε ατάλαντους καλλιτέχνες;

Τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκε τεράστια θέαση για τους youtubers. Πολλά παιδιά ηλικίας δέκα ετών πλέον έχουν λογαριασμό στην google και μπορούν πλέον να συμμετέχουν κι αυτά στους σχολιασμούς των βίντεο και αλλού. Παρ' όλα αυτά, οι προβολές μπορούν να αυξηθούν χωρίς να έχει κανείς απαραίτητα έναν λογαριασμό ή κανάλι στο youtube. Διαθέτοντας ο καθένας από εμάς ένα κανάλι, μπορεί ο κάθε youtuber να συγκεντρώσει κάποιο συγκεκριμένο κοινό το οποίο θα ενημερώνεται κάθε φορά που μεταμορφώνεται ένα βίντεο ώστε να είναι σε συνεχή ενημέρωση πράμα που βοηθάει πάρα πολύ ώστε να συνεχίζουν την δουλειά τους οι youtubers.

Κατακτώντας αρκετό κοινό τέτοιο ώστε να μοιάζει σαν ο youtuber να μιλάει σε ακροατήριο, μπορούν να μπουν διαφημίσεις-sponsors προκειμένου να βγάλουν τα δικά τους λεφτά. Για να γίνει αυτό, πρέπει να πληρώσουν κάποιο ποσό στον κάτοχο του καναλιού (σε επιβεβαιωμένο κανάλι) ώστε να τους παραχωρήσει χώρο από το κανάλι του για να διαφημιστούν, μπορούν, επίσης, να μπουν χορηγοί κ.ά.

Μπορεί στην χώρα μας να μην είναι αρκετά τα λεφτά από το YouTube αλλά δεν σημαίνει πως δεν μπορεί κανείς να αποκτήσει φήμη. Έτσι, όλοι οι κάτοχοι τέτοιων καναλιών διαθέτουν λογαριασμούς σε διάφορα Social Media προκειμένου να επεκτείνουν την φήμη τους. Αυτά τα Social Media, όπως instagram, snapchat κτλ, έχουν πάρει μεγάλες διαστάσεις και πολλοί έλληνες έχουν προσωπικό λογαριασμό σε αυτά κι έτσι μπορούν να βρίσκουν αλλά και να ενημερώνονται όταν έχουν ήδη εγγραφεί, άμεσα για τις μεταμορφώσεις καινούριων βίντεο. Αυτό βοηθάει στην αναγνωρισιμότητα του κάθε youtuber καθώς αυτό θέλουν να εκμεταλλευτούν οι διαφημίσεις ή χορηγοί.

Τα θέμα σχολιασμού είναι και τα πιο δημοφιλή από όλους τους έλληνες youtubers. Στα συγκεκριμένα βίντεο έχει παρατηρηθεί έμμεση προώθηση τραγουδιστών με τον καθένα έλληνα youtuber να έχει δικό του πρόσωπο που θα σχολιάζει όπως για παράδειγμα η Μπίζι Μπου, Στικούδη, Σιν Μπόι και πολλοί άλλοι.

Αν πάρουμε για παράδειγμα τους πιο δημοφιλείς youtubers της Ελλάδας, τουλάχιστον οι τρεις από τους τέσσερις θα σχολιάσουν κυρίως τον Sin Boy. Τα δημοφιλή αυτά κανάλια, ξεχωριστά μπορεί να συγκεντρώσουν περίπου 900,000 φανς αν ενωθούν όλοι μαζί, δηλαδή τεράστια θέαση. Υπάρχει, ωστόσο, ένας εξ αυτών youtuber που σχολιάζει κάθε καινούριο βίντεο του Σιν.

Χρήση προωθητικών ενεργειών

Μπορούμε να καταλάβουμε πως ο εν λόγω youtuber (σαφώς και οι υπόλοιποι) προωθούν το πρόσωπο του Σιν Μπόι. Είναι εύχρηστα προωθητικά points για τους συγκεκριμένους καλλιτέχνες ώστε να αποκτήσουν φήμη. Είναι είδους διαφήμισης αν σκεφτεί κανείς ότι ο Σιν δεν έπιανε καν τις προβολές που έχει τώρα στο κανάλι του. Υπάρχουν, επίσης, βίντεο τα οποία δεν σχολιάστηκαν από κανέναν youtuber τα οποία δεν πιάνουν ούτε το 1/14 των προβολών των βίντεο που τα σχολίασαν τα δημοφιλή κανάλια. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: